Nr. 15/2023 (13 Aprilie 2023)
Mașina care poate vedea ce este în jurul ei.
Încercările de a crea vehicule autonome nu sunt o noutate. În unele orașe din SUA, China și Coreea de Sud, există deja servicii comerciale care le folosesc ca taxiuri în mod strict controlat. Cu toate acestea, încă se fac încercări de îmbunătățire a unor astfel de soluții. În urmă cu trei ani, a fost înființat un consorțiu care cuprinde companiile: Nissan, Hitachi Europe, Transport Research Laboratory și Universitatea din Nottingham. Proiectul înființat, care acum se apropie de final, s-a concentrat în special pe găsirea unor modalități de utilizare a infrastructurii rutiere pentru a face mașinile autonome să circule mai ușor.Nissan Leaf cu senzori instalați
Proiectul descris aici folosește un model electric Nissan Leaf, care a fost echipat cu o serie de camere, senzori, computere și electronice suplimentare. Sistemul este susținut de o rețea de camere instalate pe stâlpi pentru a-l ajuta să navigheze prin trafic intens. Camerele permit mașinii să identifice în avans potențialele pericole, înainte ca acestea să fie detectate de propriii senzori, și o ajută să anticipeze potențialele probleme, permițându-i să se deplaseze mai ușor pe traseu. Sistemul a fost testat pe drumurile din Woolwich din sud-estul Londrei, ca parte a proiectului ServCity, care își propune să îmbunătățească tehnologia autonomă pentru străzile urbane aglomerate. În timpul testării, mașina s-a mișcat atât de ușor încât stând pe bancheta din spate nu s-a sezizat faptul că niciun șofer la volan. Sistemul de ghidare utilizat: cartografiere 3D precisă, GPS foarte precis, radar și Lidar, o metodă laser de detectare a obiectelor.
Un element cheie în proiect a fost utilizarea camerelor din infrastructura rutieră pentru conducerea autonomă, oferind date despre situații și obiecte din afara razei senzorilor vehiculului, cum ar fi în spatele unei curbe sau al unui TIR din față. Folosind aceste date, un vehicul autonom ar putea fi „informat” în prealabil, de ex. dacă o altă mașină parcată care obstrucționează trecerea sau un autobuz care pleacă dintr-o oprire. Tehnologia în curs de dezvoltare își propune să construiască un sistem independent în care mașinile nu s-ar baza doar pe propriii senzori, ci ar prelua o gamă largă de informații prin comunicarea cu mediul, sau chiar între ele.
În ultimii trei ani, mașinile ServCity au parcurs aproximativ 1.600 de mile în mod autonom, fără un incident grav. Cu toate acestea, fiecare traseu avea prezent un șofer care putea prelua controlul vehiculului dacă era necesar. Având în vedere că drumurile din Woolwich sunt foarte aglomerate și imprevizibile - cu autobuze care se întrec împotriva taxiurilor, curieri care opresc fără avertisment și bicicliștii care se strecoară prin trafic dens, este un rezultat foarte impresionant.
Cu toate acestea, probabil că vor trece ani înainte ca utilizarea mașinilor complet autonome să devină răspândită din cauza necesității de a pregăti infrastructura adecvată și de a dezvolta hărți 3D de înaltă rezoluție.
Cu toate acestea, probabil că vor trece ani înainte ca utilizarea mașinilor complet autonome să devină răspândită din cauza necesității de a pregăti infrastructura adecvată și de a dezvolta hărți 3D de înaltă rezoluție.
Când ar trebui folosită o antenă externă pentru LTE?
O antenă externă ar trebui utilizată atunci când indicatorul de putere a semnalului de pe telefonul mobil sau modem arată un nivel scăzut (mai puțin de -95 dBm, (mai puțin de 3 bare pe o scară de 5 grade). Astfel de informații pot fi găsite în aproape fiecare smartphone Un alt motiv pentru a folosi o antenă externă este atunci când nivelul semnalului fluctuează - de exemplu, din cauza reflexiilor periodice sau a condițiilor meteorologice proaste.Antena A7054_5 ATK-LOG ALP LTE MIMO 2x2 800-3000MHz
În plus, prin autentificarea în setările modemului, este posibil să verificați ce parametri are semnalul rețelei LTE recepționat de modem. Un parametru important este RSRQ: (Reference Signal Received Quality) – o măsură a calității conexiunii. Dacă acest parametru este peste -15 dB nu este nevoie să instalați o antenă externă, sub -16 dB ar trebui să utilizați o antenă externă sau să schimbați locația modemului.
+++Amplificarea semnalului de antenă pentru DVB-T2. Problema cheie în recepționare programelor de televiziune digitală terestră DVB-T2 este recepția multiplexurilor cu diferențe mari de nivel. În timp ce în sistemele mici (cu 5-20 de prize de perete) o astfel de diferență, deși nu este recomandată, de obicei nu este o problemă, în cele mai mari, unde diferența de nivel la intrare este crescută prin modificarea atenuării cablurilor împreună cu frecvența, poate cauza pierderea semnalului într-o anumită parte a sistemului. Acest efect poate fi eliminat prin utilizarea amplificatoarelor de canal. Rolul unui amplificator este de a mării selectiv unul mai multe canale de televiziune. Asta înseamnă că un anumit canalul este amplificat la cel mai înalt nivel, iar celelalte sunt atenuate. Amplificatorul de canal PA321TP R82516 TERRA este adesea folosit ca primă etapă de amplificare a semnalului în sistemele SMATV.
Amplificatorul de canal PA321TP R82516 TERRA.
Caracteristici distinctive:
- 20 de căi independente de amplificare,
- Număr de intrări: 3 (2xVHF/UHF+UHF+FM),
- Amplificare pentru douăzeci de multiplexuri DVB-T2,
- Alimentare de la distanță prin cablu coaxial sau de la adaptorul de 12 V DC inclus,
- AGC – egalizare automată a nivelului semnalului pentru toate canalele de până la 113 dBμV (pentru 6 MUX-uri),
- Interval de frecvență amplificat 174...230/470...694 MHz (canale 5-12/21-48),
- Raport ridicat de eroare modulație MER >=36 dB,
- Selectivitate 30 dB la 1 MHz de la marginea canalului – filtru ultra selectiv SAW (Surface Acoustic Wave),
- Ajustarea nivelului de ieșire 0... 20 dB,
- Dispozitiv software digital care utilizează orice dispozitiv mobil Android sau computer Windows,
- Protecție împotriva semnalelor nedorite (LTE, 5G),
- Alimentare preamplificator 12 VDC max. 0,1 A,
- Carcasă turnată sub presiune.
Descărcare automată a înregistrărilor din DVR-ul mobil prin rețeaua WiFi.
Companiile care se ocupă cu furnizarea de mărfuri și transport persoane, livrări sau colectarea deșeurilor decid adesea să utilizeze monitorizarea video și să înregistreze parametrii unității. Înregistrările sunt stocate local pe discurile DVR-ului. Astfel de unități au o capacitate limitată, iar condițiile dure de lucru provoacă riscul de a deteriora hardul instalat. Este o idee bună să descărcați periodic datele fără a fi nevoie să achimbații unitatea HDD. Acest lucru se poate face prin intermediul rețelei WiFi.DVR-ul mobil Protect 218 M80218 are un modul WiFi dual-band de 2.4 și 5 GHz încorporat. Acceptă standardele IEEE 802.11 a/b/g/n/ac. Acest lucru permite înregistrărilor de la DVR să fie încărcate automat pe serverul de înregistrare. Vehiculul, la sosirea în depozit, se conectează la rețeaua WiFi unde rulează serviciul de server de înregistrare (este inclus software-ul IVMS gratuit). Sincronizarea înregistrării este automată. Dispozitivul este echipat cu două antene care măresc și mai mult stabilitatea și viteza de transmitere a datelor către server.
Ruperea sudării? – Efectuați calibrarea.
Dacă o sudură se rupe la scoaterea fibrei din aparat, acest lucru înseamnă cel mai probabil că arcul electric generat pentru a produce sudura a fost de putere scăzută (temperatură prea mică). Poate fi și rezultatul unei fibre de foarte slabă calitate, dar acest caz este mai rar.Într-o astfel de situație este necesară calibrarea splicerului. L5875 AI-9 nu are funcția de calibrare automată pe care mulți instalatori au uitat-o. Este necesar să se efectueze o calibrare manuală întotdeauna înainte de a începe sudura. Nerespectarea acestui lucru poate duce la scăderea durabilității sudurii, în ciuda parametrilor de transmisie buni.
Calibrarea unui splicer de fibră optică implică ajustarea puterii și temperaturii arcului generat în condițiile actuale de mediu. Un arc reglat corespunzător permite realizarea unor suduri adecvate, atât în ceea ce privește atenuarea, cât și rezistența. Prin urmare, calibrarea trebuie efectuată întotdeauna înainte de sudura propriu-zisă – la începutul lucrării sau în cazul unor condiții de schimbare bruscă a mediului, de ex. prin scoaterea aparatului din interiorul mașinii în exteriorul mediului.
LNB Wideband Inverto IDLP-WDB401 10.41 GHz A98233 este un LNB utilizat în sistemele multiswitch care operează în tehnologia Wide Band. Se bazează pe un singur oscilator local de 10.41 GHz care oferă performanțe excelente în întreaga gamă de frecvență de 290...2340 MHz. Spre deosebire de LNB-urile Quatro standard, are două ieșiri de semnal (polarizare H/V). Un sistem bazat pe un satelit necesită doar două cabluri coaxiale de la LNB la multiswitch. | ||
Cameră Hikvision DeepinView iDS-2CD2A25G0/P-IZS(C) K05905 este o cameră IP profesională Hikvision din seria DeepinView dedicată identificării plăcuțelor de înmatriculare LPR (License Plate Recognition) și încadrarea parametrică sub forma unei linii virtuale și a unei zone de intruziune. Este o cameră de nouă generație în care funcția de recunoaștere a plăcuței de înmatriculare este susținută de algoritmul de inteligență artificială AI. Plăcuțele de înmatriculare sunt identificate după ce un obiect este definit ca vehicul, ceea ce face procesul mai eficient. Camera este echipată cu un senzor CMOS de scanare progresivă de 1/1.8” și generează o imagine cu o rezoluție de până la 2 MP. | ||
Fibră optică multimode 8F ZW-NOTKtsdD / U-DQ(ZN)BH LSOH Cablul L78108 poate fi utilizat pentru conexiuni interioare și exterioare. Fibrele multimode sunt așezate într-un tub central umplut cu gel. Gelul din interior oferă un strat protector pentru fibra optică, amortizand mișcarea fibrelor atunci când fibra se mișcă, protejează și fibrele de intemperii. Fibrele de sticlă utilizate în structura cablurilor sunt concepute pentru a proteja tubul central cu fibră optică împotriva șocurilor mecanice sau rozătoarelor. | ||
Merită citit:
Sistem TV/SAT – Multiswitch-uri MV-9xx de la TERRA. Pentru hotelurile ale căror sistem TV este să asigure recepția semnalelor satelit de la doi sateliți, DIPOL oferă soluții prin multiswitch net9>>>mai multe***www.dipolnet.ro/inf_dipo_2023_14.htm#03***